PDA

Se fuld version : Hvordan demonteres radioen?

Jan S. Andersen
22-10-2009, 08:30
Hej.

Jeg overvejer at udskifte Bolero-radioen med en Columbus-navigator, da jeg er blevet tilbudt en til en fornuftig pris.

Hvordan piller man rammen omkring radioen af? Jeg har fundet billeder på nettet af situationen i en Octavia, men der er ikke det samme som i Superb 2.

Mvh.
Jan.

Nygaard
26-10-2009, 17:06
Hej Jeg har prøvet at hive lidt i plasten i min Superb idag jeg er 99% sikker på det er som i Octaviaen, jeg kan huske at man skal tage lidt fat, og vupti så er det skilt ad, hvis det går helt galt mener jeg at plast rammen til octaviaen koster ca. 200,-:D

strandgaard
27-10-2009, 15:02
Hej Jeg har prøvet at hive lidt i plasten i min Superb idag jeg er 99% sikker på det er som i Octaviaen, jeg kan huske at man skal tage lidt fat, og vupti så er det skilt ad, hvis det går helt galt mener jeg at plast rammen til octaviaen koster ca. 200,-:D

Nej, den koster kun 64 kr - men den passer definitivt ikke i en Superb 2. :-)

Bare tag godt fat i rammen og træk til du skammer dig.....

Jan S. Andersen
28-10-2009, 08:42
Hej.

Tak for info.

Min Columbus Navigation ligger på posthuset og bliver hentet i dag :D

Så mon ikke jeg skal igang med at trække i rammen idag ;)

Glæder mig som en lille dreng til jul -men sådan er det jo ......

Jan S. Andersen
30-10-2009, 11:56
Så blev Columbus'en monteret - og det spiller MAX ....

Ingen problemer med at "flå" rammen af. Ingen problemer med at placere GPS-antennen.

Efter et nødvendigt besøg hos den autoriserede (bilen skal have besked på, at der nu er monteret en Columbus) virker alt som det skal.

Den måde hvorpå navigationsinformationerne bliver vist på Maxi-dot displayet, er simpelthen suveræn.

Jeg har ofte hørt, at originale navigationsanlæg er for gamle (udviklet for længe siden) og for dårlige, og man skal hellere vælge en moderne Tomtom eller Garmin. Før havde jeg Tomtom, men jeg vil klart foretrække Columbus'en.

Derfor: Mine varmeste anbefalinger - alle "knappomaner" skal have en Columbus.

Jeg vender tilbage, når regningen på omkodningen kommer. Så skal i få prisen på hele projektet.

anjeppe
01-11-2009, 17:44
Hej.

Jeg overvejer at udskifte Bolero-radioen med en Columbus-navigator, da jeg er blevet tilbudt en til en fornuftig pris.

Mvh.
Jan.

Tillykke med projektet Jan, ser frem til at høre den totale pris, og måske vi hører om hvor der tilbydes til fornuftig pris :-)

Jan S. Andersen
07-11-2009, 12:23
Så er projekt "Columbus" afsluttet.

Jeg gav 9431,- for apparatet, incl. fragt til DK. Den blev købt på Ebay, i en Ebay-shop der hedder Odos-multimedia-loesungen.

Kodningen af bilen hos Skoda kostede 312,50

Alt i alt super - hvad skal jeg nu finde på?

anjeppe
10-11-2009, 09:50
Den pris er der vel egentlig ikke noget at sige til.....nok slet ikke i forhold til hvis den blev købt ved skoda DK :rolleyes:

strandgaard
13-01-2010, 22:14
Alt i alt super - hvad skal jeg nu finde på?
Du skal selvfølgelig have Bluetooth og Media-In interface - og måske et multifunktionsrat....

Katborg
16-01-2010, 23:38
Hvad med nye kort til sådan en fætter ?

Til de små PNA navigator, fx Navigon koster det 749 kr. for opdateringer hvert kvartal i 2 år.

Kikkede på en Golf idag, hvor de påstod at et nyt sæt kort kostede 2.500 KR :eek:
Det kan man jo købe en helt ny PNA med 2 års kort opdateringer til :cool: