PDA

Se fuld version : Sidevindsfølsomhed

haug
12-01-2010, 18:02
Hej

Har nu i ca 1 md haft en Superb greenline (som jo er sænket fra fabrik)

Jeg syntes den er mere sidevindsfølsom end den O2 jeg havde, er det noget andre kan bekræfte, eller bare mig ????

PS har 19" alufælge stående fra min O2, er det ikke samme mål på en Superb, så de er lige til at smide på ?, det håber jeg ;)

mvh haug

Jan S. Andersen
18-01-2010, 10:07
Hej.

Jeg har en 2.0/140hk tdi (Ambition) og jeg synes tværtimod, at Superb'en er betydelig mere stabil end min O2'er var.

I Tyskland har der været enkelte tilfælde, hvor forhandlerne har glemt at fjerne transportsikringen fra de bagerste fjedre. En transportsikring der netop kun sidder på de modeller der har sænket undervogn. Bilen skal op en lift så baghjulene "falder ned", derefter kan du se om der sidder nogle gule skumfiduser i fjedrene.

Jan S. Andersen
28-01-2010, 09:17
Hva' så? Finder du ud af noget?

anjeppe
28-01-2010, 13:04
PS har 19" alufælge stående fra min O2, er det ikke samme mål på en Superb, så de er lige til at smide på ?, det håber jeg ;)

mvh haug

Ja lad os høre.....hvis nu dine 19" fælge ikke skulle passe, kunne være jeg var int, :p

haug
31-01-2010, 17:52
hej igen,

har ikke været på et stykke tid.

Min dækmand (havde jo netop lige fået sat vinterdæk på Bridgestone lm30) sagde at jeg måske kørte med for højt dæktryk (hans medarbejder havde pumpet dem) og ja det var for højt. ifølge ham.

de var pumpet til 2.7, han satte dem ned til 2.4 og ja det har hjulpet en del, og jeg ikke rigtigt fået kørt med sommerdæk på den, så jeg ved ikke hvordan den "opføre" sig med dem.

haug

haug
28-04-2010, 00:37
Hej Igen,

Læser på Skoda Community DE.

Der er tilsyneladende en del der har problemer med styretøj.

Det beskrives som jeg selv oplever det, en konstant korrigeren på rattet når man kører, som om der er megen sidevind (hvad der ikke er)

Forum svar tyskland pr. april 2010

1. Der er et par software opdates til styretøj. dette afhjælper ovenstående.
2. det kan også være "lenkwinkelsensor" der er defekt.

Skal lige forbi Skoda igen, de påstår at en Superb ab fabrik er meget vindfølsom. :confused:

mvh haug