PDA

Se fuld version : Priser på ny combi ??

Katborg
16-02-2010, 15:29
Jeg undrer mig mere over merprisen ??

€700 i Tyskland, kr. 20.000 i Danmark :(

Tilsvarende for en Octavia
€950 i Tyskland, kr. 15.000 i Danmark

Bjarne Kristensen
08-03-2010, 08:31
Jeg undrer mig mere over merprisen ??

€700 i Tyskland, kr. 20.000 i Danmark :(

Tilsvarende for en Octavia
€950 i Tyskland, kr. 15.000 i Danmark

Jeg var inde og se den nye combi her i weekenden, og selv om det er en lækker bil, så blev jeg en anelse skuffet. Især over bagagerummet, som jo bliver rost meget i Skodas egne reklamer. Jeg målte efter for en sikkerhedsskyld, og desværre er grundarealet i bagagerummet nøjagtig lige stor i Octavia og i Superb.. jeg havde en forhåbning om, at bare noget af den øgede længde var brugt i bagagerummet, men nix. Selvfølgelig bliver bagagerummet større end i Octavia'en, når bagsædet lægges ned pga. den enorme mængde plads på bagsædet, men det hjælper bare ikke på problemet med at få bedre plads til en barnevogn og en klapvogn med 2 autostole på bagsædet...

Havde man kunnet rykke bagsædet frem, som hos andre bilfabrikanter, så havde jeg bestilt ny vogn.

Jeg er også skuffet over den store merpris for Combi - især når man tænker på, at den har en almindelig bagklap i stedet for den komplicerede (og derved dyrere) bagklap i TwinDoor.

Når dette er sagt, så er Superb'en da en rigtig lækker bil. Den kunne sagtens blive aktuel når ungerne vokser op.

Katborg
08-03-2010, 18:47
Havde man kunnet rykke bagsædet frem, som hos andre bilfabrikanter, så havde jeg bestilt ny vogn.
Jeg er også noget forbavset over at de ikke har gjort som fx. i Yeti'en, hvor sædet kan rykkes 10-15 cm frem/tilbage + ryglændet kan lægges ned.

Jeg er også skuffet over den store merpris for Combi - især når man tænker på, at den har en almindelig bagklap i stedet for den komplicerede (og derved dyrere) bagklap i TwinDoor.
Præcis derfor tror jeg at merprisen i Tyskland er mindre for Superb'en end Octavia'en - og også derfor jeg er skuffet over den større merpris i Danmark.

Vi var også ude og prøve den i går.

Kørte til Ejby, fordi de der havde en Elegance, som angiveligt skulle have bedre sæder ??

Må dog indrømme at jeg, bortset fra farven, ikke kunne se forskel på sæderne i Elegance / Ambition - ligesom jeg heller ikke synes sæderne var specielt gode.

Forsæderne i vores egen Octavia synes jeg bedre om. I en Golf Highline er de klasser bedre :)

Så umiddelbart er vi mest tilbøjelig til at "nøjes" med en Golf - eller måske O3 ?

Synes Golf'en er mere lækker end Octavia. 2,0 TDI er en CR istedet for PD (Ved godt at O2 kommer med CR Motor), men golfen må trække 100kg mere - og som sagt sæderne er mindst en klasse bedre.