Se fuld version : Priser på ny combi ??
Jeg undrer mig mere over merprisen ??
€700 i Tyskland, kr. 20.000 i Danmark :(
Tilsvarende for en Octavia
€950 i Tyskland, kr. 15.000 i Danmark
Bjarne Kristensen
08-03-2010, 08:31
Jeg undrer mig mere over merprisen ??
€700 i Tyskland, kr. 20.000 i Danmark :(
Tilsvarende for en Octavia
€950 i Tyskland, kr. 15.000 i Danmark
Jeg var inde og se den nye combi her i weekenden, og selv om det er en lækker bil, så blev jeg en anelse skuffet. Især over bagagerummet, som jo bliver rost meget i Skodas egne reklamer. Jeg målte efter for en sikkerhedsskyld, og desværre er grundarealet i bagagerummet nøjagtig lige stor i Octavia og i Superb.. jeg havde en forhåbning om, at bare noget af den øgede længde var brugt i bagagerummet, men nix. Selvfølgelig bliver bagagerummet større end i Octavia'en, når bagsædet lægges ned pga. den enorme mængde plads på bagsædet, men det hjælper bare ikke på problemet med at få bedre plads til en barnevogn og en klapvogn med 2 autostole på bagsædet...
Havde man kunnet rykke bagsædet frem, som hos andre bilfabrikanter, så havde jeg bestilt ny vogn.
Jeg er også skuffet over den store merpris for Combi - især når man tænker på, at den har en almindelig bagklap i stedet for den komplicerede (og derved dyrere) bagklap i TwinDoor.
Når dette er sagt, så er Superb'en da en rigtig lækker bil. Den kunne sagtens blive aktuel når ungerne vokser op.
Havde man kunnet rykke bagsædet frem, som hos andre bilfabrikanter, så havde jeg bestilt ny vogn.
Jeg er også noget forbavset over at de ikke har gjort som fx. i Yeti'en, hvor sædet kan rykkes 10-15 cm frem/tilbage + ryglændet kan lægges ned.
Jeg er også skuffet over den store merpris for Combi - især når man tænker på, at den har en almindelig bagklap i stedet for den komplicerede (og derved dyrere) bagklap i TwinDoor.
Præcis derfor tror jeg at merprisen i Tyskland er mindre for Superb'en end Octavia'en - og også derfor jeg er skuffet over den større merpris i Danmark.
Vi var også ude og prøve den i går.
Kørte til Ejby, fordi de der havde en Elegance, som angiveligt skulle have bedre sæder ??
Må dog indrømme at jeg, bortset fra farven, ikke kunne se forskel på sæderne i Elegance / Ambition - ligesom jeg heller ikke synes sæderne var specielt gode.
Forsæderne i vores egen Octavia synes jeg bedre om. I en Golf Highline er de klasser bedre :)
Så umiddelbart er vi mest tilbøjelig til at "nøjes" med en Golf - eller måske O3 ?
Synes Golf'en er mere lækker end Octavia. 2,0 TDI er en CR istedet for PD (Ved godt at O2 kommer med CR Motor), men golfen må trække 100kg mere - og som sagt sæderne er mindst en klasse bedre.
vBulletin v3.6.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.