Se fuld version : retrofit Pakeringssensor kommunikation til Swing radio, og retrofit multifnk rat
Hej,
Så blev Octaviaen skiftet til en Superb Twindoor, Ambition. Jeg fik eftermonteret parkeringssensorer for og bag, men de har jo desværre ikke kommunikation med radioen som de fabriksmonterede.
Er det muligt at få denne kommunikation? Briskoda har en tråd (http://briskoda.net/forums/topic/170263-front-and-rear-optical-parking-sensors-ops-retrofit/) hvor jeg også har spurgt - og ja jeg ved det ikke er helt pænt med cross-posting :o men så komme der da lidt liv her :). I denne tråd er det beskrevet for en Octavia, men virker det helt på samme måde for en Superb?
Næste spørgsmål: Kan man eftermontere multifunktionsrat(MFR)? Forhandleren siger det skal kobles med montering af Bolero, og det er jeg ikke interesseret i. Swing radioen siger skoda selv er forberedt for MFR, så det burde da være muligt? Hvad kræves i så tilfælde af ekstra hardware?
Hilsner Max
Jan S. Andersen
20-08-2010, 10:40
Hej.
Prøv at spørge på VAGcars.dk (multimedia, nav, mm).
Der er nogle virkeligt "hårde" gutter derinde, der ved besked og har det rigtige grej.
Takker det prøver jeg
-Max
Claus Ludvigsen
23-08-2010, 21:37
Hejsa,
Jeg skal være dig svar skyldig mht. sensorerne.
Multfuktionsrat og Swing radio fungerer fint. Det er præcis hvad jeg har i min superb2 (Jeg fik det leveret sammen med bilen). Hvordan det kodes ved jeg ikke, men prøv at høre f.eks. "Strangaard" på VAG cars. Tror forhandleren lige ville se om de kunne slå dig for en radio :eek: Hvis det er bevidst handling ? er det for ringe !!
Edit: Bolero radioen kan måske komme i spil hvis du ønsker visning i radioens display.... for det tror jeg ikke SWING radioen kan!
strandgaard
28-08-2010, 07:40
Hejsa,
Jeg skal være dig svar skyldig mht. sensorerne.
Multfuktionsrat og Swing radio fungerer fint. Det er præcis hvad jeg har i min superb2 (Jeg fik det leveret sammen med bilen). Hvordan det kodes ved jeg ikke, men prøv at høre f.eks. "Strangaard" på VAG cars. Tror forhandleren lige ville se om de kunne slå dig for en radio :eek: Hvis det er bevidst handling ? er det for ringe !!
Edit: Bolero radioen kan måske komme i spil hvis du ønsker visning i radioens display.... for det tror jeg ikke SWING radioen kan!
Jeg er skam også herinde - selvom jeg ikke er så aktiv på dette forum. Men der adskiller jeg mig vist ikke fra de andre brugere.... :-)
For at få multifunktionsrat til at fungere, skal der også skiftes et kabel bagpå airbaggen og så skal der skiftes viskerkontakt (til en version uden maxidot tasterne). Ratstammeelektronikken skal udskiftes til en "highline" version. De er kun monteret fra fabrikken, hvis bilen er født med multifunktionsrat.
Hele herligheden kan laves for ca. 3.000- 3.500,- - men så virker det også sammen med Swing radioen.
Hvis bilen er en 2011 model er der helt nye moduler i - og her er specielt viskerkontakten meget dyrere. Det er en enhed med visker og blinkkontakter i én enhed.
Tak Strandgaard
Meget informativt.
Det er en 2011 model.
-Max
@Strandgård: Ved du om det er som Claus Ludvigsen skriver, at SWING ikke kan vise parkeringssensorer i display? Heller ikke hvis de var fabriksmonteret?
-Max
strandgaard
23-09-2010, 17:54
@Strandgård: Ved du om det er som Claus Ludvigsen skriver, at SWING ikke kan vise parkeringssensorer i display? Heller ikke hvis de var fabriksmonteret?
-Max
Fabriksmonteret Swing kan så vidt jeg ved godt vise parkeringssensorer i displayet. Jeg må indrømme at jeg pillede min egen Swing radio ud inden den overhovedet havde været tændt første gang, så jeg nåede jo ikke at se det......
Fabriksmonteret Swing kan så vidt jeg ved godt vise parkeringssensorer i displayet. Jeg må indrømme at jeg pillede min egen Swing radio ud inden den overhovedet havde været tændt første gang, så jeg nåede jo ikke at se det......
Takker for svaret :)
vBulletin v3.6.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.