Se fuld version : Den kan ses i Flensborg!
Jan S. Andersen
28-07-2008, 08:27
Så har vi jo siddet og set på den nye Superb i TV i forbindelse med Tour de France. Hvad med at se den i virkeligheden? Det kan lade sig gøre hos Skoda i Flensborg. Da jeg var derinde havde de en sort elegance (med læder) stående i udstillingen og en sølv stående udenfor med plader på.
Den er flot, rigtig flot. Den er stor. Bagklaparrangementet er rigtig smart ....
Hmm ... ender nok med, at jeg må have fat i sådan en øse :-)
grontoft
28-07-2008, 17:03
wOOt...
Snyd!!! Jeg vil osse!!
gider bare ikke køre fra nordjyll til grænsen...
Det er sgu da snyd...:D
Diesel
Ex-superb ejer
Fabia II styre....
Fabia II 08 1.4 TDI Hatcback sport, samt
Fabia II 08 1.4 Benzin combi sport.
Jan S. Andersen
30-07-2008, 08:25
Hmm .... snyd - det er det vel ikke, det er måske bare sådan at Skoda-Danmark er et utrolig sløvt firma. Superb'en burde introduceres i DK før den bliver det i Tyskland. DK er trods alt et af de lande hvor Skoda har størst markedsandel, og vi skal jo ikke have så mange biler her for at kunne lave en introduktion - det er bare sløvt.
Et andet eksempel på Skoda-dk's sløvhed er den manglende opdatering af deres hjemmeside. Hele sommeren har de haft et dødt link vedr. Superb'en på deres forside - det er bare ikke godt nok.
Skoda-tyskland har haft alle oplysningerne om den nye Superb på deres hjemmeside i flere måneder efterhånden ........
Nå, det var bare et lille surt opstød ........
Tror såmænd ikke Skoda DK har så meget med dette at gøre. Jo info på skoda.dk, men ikke hvornår de kan få bilen leveret.
Det kan jo godt være at Skoda har en stor Markeds andel i Danmark.
Men DK har immervæk kun ca. 5mio. indbyggere imod tysklands ca. 82 mio.
Nu kender jeg ikke til Skoda's markedsandele i de 2 lande, men selvom det fx. skulle være 10% i DK og 1% i D - ja så er 1% af det tyske markede stadigvæk større end 10% af det danske.
En anden ting er at Fabrikken nok får mere for deres biler i Tyskland, end de gør i DK - pga. de skyhøje afgifter vi har, er priserne før afgift ofte noget lavere heri landet.
Derfor vil det tyske marked nok altid få 1. prioritet ift. små lande som Danmark.
Var i Østrigs i sommers (ca. 8mio. indbyggere), og havde håbet på at de havde den, når den nu var kommet i Tyskland.
:( Desværre havde de kun et katalog - Bilen får de først midt i september.
Pris for "min favorit" 2,0 TDI CR Elegance 4x4 ca. 240.000 - eller ca. 200.000 mindre end i DK :(
http://www.skoda.at/extraitem.php?I_ID=140&B_ID=7?B_ID=7?B_ID=7
vBulletin v3.6.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.