PDA

Se fuld version : Bolero Radio?

Jan S. Andersen
08-01-2009, 09:42
Min Bolero Radio opfører sig besynderligt om morgenen! Når bilen startes, og radioen samtidig tænder, lyser displayet helt vildt op. Der er virkelig blus på lampen. Efter få kilometers kørsel dæmpes lyset så langsomt ned til det niveau jeg har valgt i opsætningen af radioen. Herefter er der ingen problemer før næste morgen .....

Har andre oplevet det samme? Eller må jeg den tunge vej til forhandleren (jeg hader det når der skal "skrues" i en ny bil)

Mvh.
Jan.
(Superb II, 2.0 tdi Ambition (140hk))

Jimmy
08-01-2009, 17:10
Min Bolero Radio opfører sig besynderligt om morgenen! Når bilen startes, og radioen samtidig tænder, lyser displayet helt vildt op. Der er virkelig blus på lampen. Efter få kilometers kørsel dæmpes lyset så langsomt ned til det niveau jeg har valgt i opsætningen af radioen. Herefter er der ingen problemer før næste morgen .....

Har andre oplevet det samme? Eller må jeg den tunge vej til forhandleren (jeg hader det når der skal "skrues" i en ny bil)

Mvh.
Jan.
(Superb II, 2.0 tdi Ambition (140hk))

Ved ikke om det er det samme:

På min gamle octavia kan man sætte radioen til at skru op/ned alt efter om der er lys på bilen eller ej(Den funktion er jo ligegyldig i DK på grund af kørelys)

Hvis der så er for lidt "strøm på batteriet" så er lyset i radioen også meget kraftigt, indtil batteriet lades ordentligt op efter nogle kilometer.
Sidste gang jeg oplevede det var da batteriet var ved at stå af....

Min radio (En JVC) skal så sættes over at display belysningen skal justeres manuelt og ikke automatisk.

Ved ikke om man kan dette på bolero radioen...

Nygaard
09-01-2009, 20:31
Hej HAr selv en bolero radio og den laver ingen numre !!! men er lidt træt af at når man tænder el bagruden om morgnen lige efter man har startet så slukker den igen ! hvis bilen ikke har været startet i ca. 15 sek.

Jan S. Andersen
16-01-2009, 11:28
Nu har jeg haft tid til at rode med det igen.

Jeg fandt ud af, at jeg, i opsætning, kan vælge illumination 1 eller illumination 2. Hvad det betyder fremgår hverken af radioen eller af brugsanvisningen. Hvis jeg vælger den ene indstilling er der skruet præcist så langt ned for lyset som jeg gerne vil have det, men så har jeg problemet med det skarpe lys efter start. Vælger jeg den anden mulighed, slipper jeg for det skarpe lys, men der er så generelt mere "blus på lampen". Jeg kører nu med sidste mulighed aktiviteret, og det må så være det.